Khamis, Mac 17, 2011

Update: Perkembangan Qashrina

Adik dah 19 Bulan.. Besar dah.. Cakap pun dah mula jelas dan pandai meniru aksi si kakak.. Saat nie la ibubapa betul2 nak kene jaga anak-anak kan.. Budak Tahap nie selalu meniru aksi2 orang di sekelilingnyer.. So mama pun kene jaga tingkah laku dan percakapan supaya si kecik nie tidak mengikut.. Kalau mengikut perkara baik x pe, ni pekara yang x elok, kan mama jugak yang susah...

Adik nie paling obses ngan buku, pen dan binatang.. Kami nie duk apartment, dan kadang2 tua ade la lembu2 dan kambing2 yang berkeliaran kat tanah lapang depan apartment... huhuhuhu. jenuh kami nak memujuk adik ajak balik kalau dia dah ternampak lembu @ kambing tengah ragut rumput.. Boleh membawa kepada tangisan yang panjang.. Nak x nak kadang2 tu kami ikutkan saja apa yang si kecik nie nak.. Sian jgk tengok dia nangis...

Adik dah pandai meniru percakapan mama dan ayah. Dah pandai mengikut setiap ayat cite 'UPIN IPIN', Iklan 'NESCAFE (halus saje), Menghafal lagu 'KEJORA & BINTANG'( x semua, tang awl2 jer), dah kenal cerita, 'MARSHANDA' (cite peberet)... Ha nie lagie best, suke tengk cite 'HANTU KAK LIMAH BALIK UMA' Adoiiii.. mama x tau macam ne nak jawab.. ni terikut kakak dia punyer perangai la.. Tiap2 hari nak tgk CD kak limah, sampai adik pun terikut... Depa suke pat2 yang hussin, abi n the geng berlari bile nampka kak limah....

Obses pada susu mama... Huhuhuhu.. ni yang mama suke sangat.. lagi bape bulan dah nak msk 2 tahun, tp mama masih blm pk lg nak ceraikan susu badan.. kalau boleh, selagi ade susu selagi tu mama akan bg pada adik, x kisah la selama mana pun.. Insya'allah...  Sampai si kakak jeles kadang2 adik duk berkepit ngan mama je... Adik nie kalau mama cuti 24 jam akan berkepit nak "nenen'... letih mmg letih tp inilah pengalaman berharga yang mama x akan dapat lupekan...

Jom Layan Gamba dak tecik nie... Payah mama nak snap gamba dier, x reti duk diam..

*
*
*
*
 *
*
*
*
 *
*
*
*
 *
*
*
*

Gamba nie di ambil di playgroun KLCC....



1 ulasan:

maszmadi berkata...

wah, swonoknyer qashrina dapat main kat palyground yerk ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...