Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie Breastfeeding tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers

Jumaat, Ogos 20, 2010

MCD tak halal??

Byk btl la cerita tentang makanan x halal... jadi takut rasenyer.. elok masak n buat sendiri.. insya'allah di jamin kehalalannyer...  Mama tak tau ini betul ke tdk yer... Mama tolong fowarkan ajer...

------------------------------------------------------------------------------


Aku memohon keampunan dan perlindungan dari ALLAH S.W.T atas kelemahan dan ketidakupayaan ku.Tidak lah aku mengharamkan sesuatu yang ALLAH S.W.T halalkan, sesungguhnya perbuatan itu murtad hukumnya.

Ekoran pengumuman dari JAKIM mengenai penarikan balik pengiktirafan dari senarai yang diiktiraf JAKIM berkuatkuasa 15 April 2010 serta bukti kesahihan perkara ini sememangnya mengejutkan aku. Aku enggan bersubahat dan dilaknat ALLAH S.W.T atas sebab menyembunyikan kebenaran serta kasih sayang ku sesama saudara seIslam seperti sabda Rasulullah SAW yang bermaksud: “Tidak sempurna Iman seseorang kamu sehinggalah dia menyayangi saudara seIslamnya seperti mana dia menyayangi dirinya sendiri.” (daripada Anas r.a, riwayat Muslim)

’Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan apa yang telah Kami turunkan dari keterangan-keterangan dan petunjuk hidayah, sesudah Kami menerangkannya kepada manusia di dalam Kitab Suci, mereka itu dilaknat oleh Allah dan dilaknat oleh sekalian makhluk.
Kecuali orang-orang yang bertaubat, dan memperbaiki (amal buruk mereka) serta menerangkan (apa yang mereka sembunyikan); maka orang-orang itu, Aku terima taubat mereka, dan Akulah Yang Maha Penerima taubat, lagi Maha Mengasihani. (Al-Baqarah: 159-160)

Bukti ----> Click Sini


-Di sini JAKIM telah menyatakan tidak menerima pakai sijil halal dari Uruguay Islamic Centre.

note: Dapat info ni pun dr e-mail... so segala pertayaan mmg mama tak boleh jawab yer..

2 ulasan:

ICAZIESYIRA berkata...

Mc d halal. confirm. :D
member saya call jakim sendiri

LYaFRINA berkata...

iye k??
baru2 ni ada gak dgr pasal burger king..
ntah la.. nsib baik mmg jrang mkn mcD n burger king..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...