Isnin, April 18, 2011

Kanak2 di malaysia paling Berat??

Morning semua...

Semalam mama dengar berita dan salah satu yang menarik perhatian mama adalah berita tentang bwerat. Berat ape tue?? Berat kanak2 di malaysia adalah di antara yang terberat di dunia.. aduhai.. cam ne tue.. Kecik2 lagi dah mempunyai berat yang tidak ideal.. Takut kan dengar.. emm

Kerajaan akan mengeluarkan arahan supaya makanan ringan tidak di jual di kantin sekolah dan juga penjual nasi lemak hanya boleh di jual sekali-sekala, dan bukan seperti sekarang, hari2... Mana tak menjadik badan budak2 sekaran gnie kan... Sian kat budak2 tue.. Diaorang bukannya tau sedap and makan.. Ada sesetengah pengusaha kantin plak tau nakkan keuntungan jer, bukannya pikirkan kesihatan budak..

Elok jugak la kan kerajaan kuarkan arahan macam nie.. Sekuranya terjaga la kanak2 di malaysia nie dari memakan benda2 ringan dan kurang berkhasiat...

Mama jadi takut plak bile dengar berita nie, sbb mama ada anak2 yang akan bersekolah tak lama lagi.. Alhamdulillah la kalau betul2 kerajaan menguatkasakan arahan nie...

Gambar selingan: nie la permata hati mama...

1 ulasan:

eB ezrin berkata...

beart sgt ker? baper kg eh?...
tapi setuju la... bgs kalo g2 :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...